Головна Всі новини за 2014 рік листопад місяць

До уваги споживачів! Застереження щодо неналежного виконання замовлень з установки металопластикових виробів!

До уваги споживачів! Застереження щодо неналежного виконання замовлень з установки металопластикових виробів!

Дата публікації:26 листопада 2014 р.

До виконкому Криворізької міської ради надходять чисельні звернення на порушення строків установки металопластикових виробів (вікон, дверей, балконів) підприємцями, офіси яких розміщені за адресами: вул. Олійникова, 20 (ФО-П Пунтус В.А.,   ФО-П Фонкич І.Л., ФО-П Курзенков М.В.), вул. Костенко, 27 (ФО-П Уйбіков Р.Р.), вул. Постишева, 34 (ФО-П Нізамай Р.С.).

Звертаємо увагу замовників послуг на те, що спірні питання стосовно якості виконання замовлення вирішуються виключно на договірних засадах, які передбачені умовами договорів.

Рекомендуємо замовникам послуг першочергово звернутися до суб’єкта господарювання (виконавця послуг) з обґрунтованими вимогами. 

Рекомендуємо пред'являти вимоги виключно у письмовій формі. Заява-претензія подається у двох примірниках, один з яких з відміткою суб’єкта господарювання або його працівника (дати прийняття заяви, прізвища, ініціалів та посади працівника, який прийняв заяву) залишається у замовника послуг. Якщо працівники суб’єкта господарювання відмовляються приймати заяву-претензію, то слід відправити її поштою рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Якщо після закінчення встановленого законом строку претензія буде проігнорована (не надана відповідь), то в цьому випадку замовник послуг має право звернутися до Держспоживінспекції у Дніпропетровській області (49027, м. Дніпропетровськ, пл. Шевченка, 7, тел. (056)744 09 46), виключно до повноважень якої віднесено проведення перевірок у суб’єктів господарювання щодо дотримання ними правил надання послуг та вжиття відповідних заходів у разі порушення прав споживачів, або до суду. При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної (немайнової) шкоди.

У разі необхідності спеціалісти з питань захисту прав споживачів апарату міської ради і виконкому нададуть допомогу у складанні листів до виконавців послуг та контролюючого органу у сфері захисту прав споживачів.

Додатково повідомляємо розслідування діянь, які мають ознаки шахрайства (введення в оману, відсутність виконавця послуг за вказаною адресою у договорі та інші), а також порушення порядку провадження господарської дiяльностi без державної реєстрації як суб'єкта господарювання, визначення осіб та їх місцезнаходження відносяться до компетенції правоохоронних органів.

ПОРАДИ СПОЖИВАЧАМ

Звертаємо увагу городян-споживачів на права, якими їм необхідно скористатися, як при виборі виконавця послуги та оформлення замовлення.

При придбанні або замовленні металлопластикових виробів споживач має право вимагати у суб`єкта господарювання для ознайомлення:

  • свідоцтво про його державну реєстрацію як суб’єкта господарювання;
  • інформацію про виробника продукції (його найменування, місцезнаходження, контактні телефони) та монтажника робіт;
  • інформацію про продукцію (профіль, склопакет, колір, тощо) та документи, що засвідчують її якість і безпеку;
  • попередню інформацію про умови договору з надання послуг з установки металопластикових виробів (вартість замовлення, порядок оплати, строки виконання робіт, відповідальність виконавця послуг, гарантійні зобов’язання виробника і виконавця, тощо).

При ознайомленні з вказаними документами вже на першому етапі можна зробити певні висновки – чи слід замовляти вироби саме у цього суб’єкта господарювання? Відсутність будь-якої інформації про виробника, виконавця послуг і продукцію відразу викликає сумніви в якості металопластикових виробів, їх установки і подальшого використання.

Перевагу слід віддавати стаціонарно розміщеним підприємствам та місцевим виробникам, а також таким виконавцям послуг, які достатньо довго працюють у цій сфері діяльності і мають хороші відгуки про свою роботу.

Основною умовою замовлення металлопластикових виробів є укладення письмового договору, оскільки всі усні домовленості між споживачем і суб`єктом господарювання можна довести тільки у судовому порядку.

Оформлення заказу необхідно здійснювати за місцем розташування надавача послуг, а не на дому.

Бажано, щоб суб’єкт господарювання був зареєстрований у місті Кривий Ріг.

Звертаємо увагу, однією з хитрощів суб`єктів господарювання при укладенні договору є відсутність в ньому інформації щодо такої послуги як монтаж виробів, що приводить до неможливості пред`явлення претензій споживача до якості монтажу виробів.

Крім того споживачу, обов`язково необхідно отримати від підприємства розрахунковий документ про оплату замовленої послуги, або відмітки в договорі про його оплату з вказівкою сплаченої суми.

Нагадаємо,відповідно до ч.5 ст.10 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі порушення строків виконання замовлення (надання послуги) згідно з договором споживач має право вимагати за кожний день прострочення пеню у розмірі трьох відсотків вартості (послуги), якщо інше не передбачено законодавством. У разі коли вартість (послуги) не визначено, виконавець сплачує споживачеві неустойку в розмірі трьох відсотків загальної вартості замовлення. Тобто, при оформленні договору необхідно звертати увагу на розмір пені (неустойки) за порушення строків установки металопластикових виробів.

Сподіваємося, що наші поради будуть Вам корисні.

Відділ з питань захисту прав споживачів апарату міської ради і виконкому