Головна Всі новини за 2014 рік вересень місяць

Захищений той споживач, який добре знає споживчі права!

Захищений той споживач, який добре знає споживчі права!

Дата публікації:15 вересня 2014 р.

Міський голова Юрій Григорович Вілкул зазначив, що наш обов’язок – швидко реагувати на проблеми, що виникають на споживчому ринку, оперативно інформувати Вас, шановні мешканці міста, про негативні випадки, задля вашої правової обізнаності, самозахисту та можливості свідомого вибору продукції (товарів, робіт, послуг).

Звертаємо увагу мешканців, що у зв’язку з прийняттям Закону України від 31.07.2014 № 1622-VII «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік», відповідно до статті 31 якого установлено, що перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців контролюючими органами (крім Державної фіскальної служби України) здійснюються протягом серпня - грудня 2014 року виключно з дозволу Кабінету Міністрів України або за заявкою суб’єкта господарювання щодо його перевірки, на даний час виникла проблема щодо оперативності розгляду звернень громадян Держспоживінспекцією у Дніпропетровській області, яка уповноважена згідно з Указами Президента України від 06.04.2011 №370/2011 та від 13.04.2011 №465/2011, статтями 23 і 26 Закону України «Про захист прав споживачів», наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 07.03.2012 №310, а також «Порядком проведення контрольної перевірки правильності розрахунку із споживачами за надані послуги і реалізовані товари», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.1994 №215, зі змінами і доповненнями, здійснювати в установленому порядку перевірки у суб’єктів господарювання сфери торгівлі і послуг якість продукції, додержання обов’язкових вимог щодо безпеки продукції, додержання правил торгівлі та надання послуг та вживати відповідні заходи у разі виявлення порушення прав споживачів. 

Однак, їхні повноваження ніхто не припиняв, тому мешканці нашого міста мають право звертатись до Держспоживінспекції у Дніпропетровській області (49027, м. Дніпропетровськ, вул. Шевченка, 7) для захисту своїх прав.

На теперішній час механізм захисту споживачів такий:

Крок перший

Відразу необхідно написати заяву-претензію щодо порушення споживчих прав та їх відновлення на адресу суб’єкта господарювання-порушника (або виробника, або продавця, або виконавця послуг). 

Золоте правило, яке приведе до успіху та скоротить час, є таким: 

  • заяву необхідно оформити виключно письмово; 
  • письмова заява подається споживачем у двох примірниках, один з яких передається суб’єкту господарювання (продавцю товарів, виконавцю послуг), а другий з відміткою про отримання цієї заяви залишається у споживача;
  • якщо працівники суб’єкта господарювання відмовляються приймати заяву-претензію, то у такій ситуації слід відправити йому складену претензію поштою рекомендованим листом з повідомленням про вручення. Чек, що підтверджує відправку рекомендованого листа з повідомленням про вручення, необхідно зберегти.
Крок другий

Якщо після закінчення встановленого законом строку, претензія буде проігнорована або на складену і вручену претензію буде отримано негативну відповідь, то в цьому випадку слід звертатися за захистом своїх прав і інтересів до органів, що здійснюють захист прав споживачів.

Які органи мають право здійснювати
перевірки у підприємців та накладати штрафні санкції
у разі порушення прав споживачів?


Виключно органи виконавчої влади − органи державного нагляду й контролю у сфері господарської діяльності, а саме:

  • Держспоживінспекція у Дніпропетровській області (49027, м. Дніпропетровськ, пл. Шевченка, 7), за дорученням якої звернення громадян у м. Кривому Розі розглядає відділ захисту прав споживачів та ринкового нагляду у Криворізькому регіоні Держспоживінспекції у Дніпропетровській області (м. Кривий Ріг, вул. Косіора, 20, тел. 92-85-75);
  • Криворізьке міське управління Головного управління держсанепідслужби у Дніпропетровській області (м. Кривий Ріг, вул. Олійникова, 3, тел. 493-08-12);
  • Управління ветеринарної медицини в м. Кривому Розі (м. Кривий Ріг, вул. Широківська, 112, тел. 26-16-73).

Перевірки здійснюються на підставі письмових звернень громадян, оформлених згідно із вимогами Закону України «Про звернення громадян». У зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання та відповідні вимоги чи прохання. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.

До звернення необхідно надати копії договору, розрахункового документу (чек, квитанцію), які засвідчують факт придбання продукції (товарів, робіт, послуг) та копію звернення до суб’єкта господарювання (продавця товарів, надавача послуг, виконавця робіт) з обґрунтованими вимогами-претензіями і (за наявності) його відповідь та інші документи, пов’язані з даним проблемним питанням.

Шановні мешканці, маємо надію, що ця інформація для Вас буде корисною. Якщо Ви відчуваєте, що знань для самозахисту у Вас не вистачає, зверніться до нас, ми підкажемо які діяти у тій чи іншій складній ситуації.

Обізнаний - значить озброєний! Чим більше грамотних споживачів, які будуть знати свої права і обов'язки, не будуть купувати ризиковані послуги або сумнівні товари, тим поважніше до споживача будуть ставитися, змушені будуть ставитися виробники, продавці і виконавці послуг.


А ми, в свою чергу, починаємо публікувати «тривожні виклики» споживачів – «слідкуйте» за ними і не попадайтесь «на вудочку».

Крім того, представляємо рейтинг звернень громадян на магазини складно побутової техніки та на підприємців, які здійснюють виготовлення та установку металопластикових виробів .

Шановні підприємці міста Кривого Рогу, маємо надію Вами буде забезпечено належний високопрофесійний самостійний контроль під час виготовлення, ввезення, транспортування, зберігання, реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) та будуть створені гарантії безпеки для здоров'я й життя мешканців нашого міста.

Ми розуміємо, що бізнес повинен розвиватися, але без шкоди для споживачів-городян нашого міста. 

На сьогоднішній день досить гостро стоїть питання захисту прав споживачів-людей старшого покоління, оскільки є випадки, коли підприємці, надаючи товари і послуги «на дому», наприклад, з виготовлення та установки металопластикових вікон, встановлення водоочисних пристроїв, оформлення кредитних договорів, пропонуючи вироби медичного призначення, лікарські препарати, порушують права споживачів. 

Закликаємо Вас, шановні суб’єкти госпоподарювання, з повагою, чесно, відкрито, без ускладнень ставитися до інтересів городян-споживачів. 

Ми прагнемо, щоб кожний споживач
отримав максимально повну і доступну інформацію
про споживчі права та способи їх захисту

У Центрі надання адміністративних послуг «Муніципальний центр послуг м. Кривого Рогу» створено «вікно захисту прав споживачів», у якому громадяни-споживачі мають можливість отримати муніципальну послугу «Консультація з питань захисту прав споживачів».

Адреса Центра надання адміністративних послуг «Муніципальний центр послуг м. Кривого Рогу»:
  • м. Кривий Ріг, пл. Радянська, 1 (приміщення виконкому міської ради).
Графік прийому спеціалістів захисту прав споживачів:
  • понеділок, четвер – з 9.00 до 12.00.
Для тих городян, які володіють навиками роботи в мережі Інтернет, на офіційному веб-сайті Криворізької міської ради (kryvyrih.dp.ua) створена сторінка відділу з питань захисту прав споживачів апарату міської ради і виконкому, де розміщено актуальну інформацію з питань захисту прав споживачів, корисні поради споживачам, зразки заяв-претензій, рекомендації суб’єктам господарювання. На сайті «Криворізький ресурсний центр» (krmisto.gov.ua) функціонує ресурс Центр-«Контакт», де можна поставити питання щодо захисту прав споживачів та у короткі терміни отримати відповідь.

Відділ з питань захисту прав споживачів апарату міської ради і виконкому