Головна Всі новини за 2021 рік липень місяць

ЗАПИТАННЯ КРИВОРІЖЦІВ ДО КЕРІВНИКІВ ПІДПРИЄМСТВ ТА ВИКОНКОМУ КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ЗАПИТАННЯ КРИВОРІЖЦІВ ДО КЕРІВНИКІВ ПІДПРИЄМСТВ ТА ВИКОНКОМУ КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Дата публікації:23 липня 2021 р.

19.07.2021 - 20.07.2021 онлайн-консультації у Контакт-центрі 1520 провели директор ТОВ "ЕКОСПЕЦТРАНС"  ЛЕОНІД ЛІЩУК, заступник начальника відділу  взаємодії з правоохоронними органами та оборонної роботи апарату міської ради і виконкому ЮРІЙ ДІХТЯР та начальник управління житлової політики та природних монополій департаменту розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради СВІТЛАНА СЕРЕЖЕНКО.

Усі  бажаючі  мешканці  міста  мали можливість поспілкуватися з директором    ТОВ "ЕКОСПЕЦТРАНС"  ЛЕОНІДОМ ЛІЩУКОМ, який прокоментував питання щодо:

  • накопичення великої кількості гілля по вул. Марті-на Шимановського,1А;
  • зміни графіку вивозу сміття з приватного сектору по               вул. Паганіні,76;
  • прибирання у паркової зоні  по вул. Вешенської, 4 великої кількості сухостою, у зв’язку з небезпекою виникнення пожежі;
  • прибирання сміття біля контейнерних майданчиків на житловому масиві Макулан та інші.

 

Заступник начальника відділу  взаємодії з правоохорон-ними органами та оборонної роботи апарату міської ради і виконкому ЮРІЙ ДІХТЯР відповів на наступні питання.

  • До кого звертатись з питань протидії наркоманії?

Згідно закону України «Про Національну поліцію» поліція відповідно до покладених на неї завдань зокрема:

- здійснює превентивну та профілактичну діяльність, спрямовану на запобігання вчиненню правопорушень;

-  виявляє причини та умови, що сприяють вчиненню кримінальних та адміністративних правопорушень, вживає у межах своєї компетенції заходів для їх усунення;

-  вживає заходів з метою виявлення кримінальних, адміністративних правопорушень; припиняє виявлені кримінальні та адміністративні правопорушення;

- здійснює своєчасне реагування на заяви та повідомлення про кримінальні, адміністративні правопорушення або події;.

Тому з питань, пов’язаних з незаконним обігом наркотичних речовин необхідно звертатись до поліції за тел. 102, або до відповідного районного відділення поліції.

Телефони чергових частин районних відділень Криворізького районного управління поліції ГУНП в Дніпропетровській області:

-         №1 (Довгинцівського району) – 067-839-96-49;

-         №2 (Металургійного району) – 067-638-07-71;

-         №3 (Покровського району) – 067-110-16-42;

-         №4 (Саксаганського району) – 068-973-86-79;

-         №5 (Тернівського району) – 098-541-06-23;

-         №6 (м. Інгулець) – 0961987520;

-         №7 (Інгулецького району) – 068-695-75-15;

-         Криворізького районного управління поліції (Центрально-Міського району) –

067-568-90-99. 

У разі надходження до Контакт-центру заявки, що стосується цього питання, працівниками відділу готується відповідне звернення до поліції для розгляду.

 

  • Куди звертатись у разі розпиття спиртних напоїв у дворах багатоквартирних будинків та порушення тиші?

Згідно закону України «Про Національну поліцію» поліція відповідно до покладених на неї завдань вживає заходів з метою виявлення кримінальних, адміністративних правопорушень; припиняє виявлені кримінальні та адміністративні правопорушення; здійснює своєчасне реагування на заяви та повідомлення про кримінальні, адміністративні правопорушення або події. Тому в разі порушення громадського порядку, яке проявляється у розпитті спиртних напоїв у громадських місцях, а також порушенні правил дотримання тиші, що зазвичай супроводжує розпиття спиртних напоїв, слід звертатись до поліції за тел. 102. Крім того, у разі системності таки порушень доцільно звернутись до керівника районного відділення поліції чи дільничного офіцера поліції, який обслуговує відповідну територію.

Телефони чергових частин районних відділень Криворізького районного управління поліції ГУНП в Дніпропетровській області приведені вище.

 

До начальникА управління житлової політики та природних монополій департаменту розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради СВІТЛАНИ СЕРЕЖЕНКО  надійшли  наступні запитання:

  • Що робити, якщо житлово-комунальні послуги не надаються споживачам вчасно та належної якості?

 

Сьогодні гостро постає питання у житті споживача – отримати якісні та у повному обсязі житлово-комунальні послуги, оскільки до чинного законодавства внесено значні зміни.

Так, на виконання Закону України «Про житлово-комунальні послуги» Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України розроблено Порядок проведення перевірки відповідності якості надання деяких комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг, який ухвалено Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 р. № 1145, що набрав чинності 05.01.2019.

 Що саме повинен знати споживач у разі сумніву в якості наданих житлово-комунальних послуг, куди звертатись?

  Наведемо основні положення вищевказаного Порядку.

  У разі ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості житлово-комунальних послуг споживач має право викликати виконавців цих послуг (їх представників) для перевірки якості та/або кількості цих послуг, а також затверджено відповідну форму акта-претензії.

 В акті-претензії зазначаються виявлені факти невідповідності якості надання комунальних послуг або послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг.

Акт-претензія складається у двох примірниках і підписується споживачем та виконавцем комунальної послуги (його представником) або управителем багатоквартирного будинку. Один примірник акта-претензії передається споживачеві, другий — зберігається у виконавця комунальної послуги (його представника) або управителя багатоквартирним будинком.

У разі неприбуття виконавця комунальної послуги (його представника) або управителя багатоквартирного будинку в установлений договором про надання відповідних послуг строк для проведення перевірки відповідності якості надання комунальних послуг або послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим зазначеним договором, чи необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії такий акт вважається дійсним, якщо він підписаний споживачем та не менш як двома іншими споживачами відповідної послуги). У такому випадку акт-претензія надсилається виконавцю комунальної послуги або управителю багатоквартирного будинку рекомендованим листом.

Крім цього, з метою інформування населення щодо порядку дій  споживачів у разі ненадання або неналежного надання виконавцем житлово-комунальних послуг, департаментом розвитку інфраструктури міста виконкому міської ради підготовлено та розміщено на офіційній веб-сторінці виконкому міськради у розділі Події та анонси «Новини» та у підрозділі «Департамент розвитку інфраструктури міста», «Повідомлення»  в мережі Інтернет відповідну публікацію

(посилання: https://kr.gov.ua/ua/news/pg/200219697207449_s/).

Слід зазначити, що вищевказаний Порядок повністю виключає участь органів місцевого самоврядування у процесі надання житлово-комунальних послуг, а також контролю за їх якістю, у тому числі і шляхом задоволення звернень громадян.

Разом з цим,  відповідно до п.3 Порядку, споживач також має право звернутися до відповідних уповноважених державних органів за захистом порушених прав щодо якості надання комунальних послуг та/або послуг з управління багатоквартирним будинком».

  • Що робити, якщо затопили сусіди?

Що робити, якщо сусіди зверху затоплюють вас та як зафіксувати факт затоплення.

Ст.1166 і ст.1167 Цивільного кодексу України визначено, що майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Моральна шкода, завдана фізичній або юридичній особі неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю, відшкодовується особою, яка її завдала, за наявності її вини, крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

Що ж робити, якщо сусіди, з чиєї вини сталося  залиття квартири, не бажають відшкодовувати завдані збитки?

Розмір  відшкодування заподіяних збитків вирішується також судом.

Перше, що слід зробити, коли ви виявили, що вашу квартиру затоплюють, – зафіксувати цей факт за допомогою технічних засобів (фото-, відеофіксація). При цьому слід забезпечити правильне відтворення дати й часу фіксації цими технічними засобами.

Також дуже важливим є з’ясування причини затоплення, адже винуватцем затоплення квартири можуть бути не тільки сусіди зверху над вами. Також проблема може бути і в суміжній квартирі сусідів зверху, якщо, наприклад, санітарно-технічні системи розташовані поруч. Причина затоплення може ховатися і в системі водопостачання загального користування (центральної труби або «стояку»).

Для з’ясування причини затоплення, а також для забезпечення письмового факту затоплення слід викликати представників організації, що надає послуги з управління будинку, які складають відповідний акт, наведений у додатку № 4 наказу   Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005 №76  «Про затвердження Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій».

В акті вказується: коли та в якій квартирі сталося затоплення, на якій саме системі (холодного водопостачання, теплопостачання тощо). Далі описується подія, що спричинила затоплення та наслідки: що та скільки затоплено  та ін.

В акті повинна бути чітко вказана причина затоплення. Наприклад, це могло бути несанкціоноване втручання мешканців певної квартири в роботу системи (заміна радіаторів, трубопроводів, вентилів і т.п.), незадовільне технічне обслуговування систем, передчасний вихід з ладу радіаторів опалення, трубопроводів, вентилів, гнучких підводок та ін. або недбалість в експлуатації сантехніки жителями сусідніх квартир. З актом, підписаним членами комісії повинні під підпис ознайомитися власники квартири, з якої сталося затоплення та потерпіла сторона (Для будинків, в яких створено ОСББ або ЖБК, законодавство не передбачає спеціальної форми акта обстеження житлових умов або акта про затоплення. У такому випадку за аналогією слід застосовувати вищенаведену форму акту).

Наступним етапом є оцінка вартості майнової шкоди, заподіяної вам в результаті затоплення.

При цьому слід зазначити, що управителі не здійснюють оцінку завданих збитків, спричинених залиттям.

Для цього необхідно звернутися до експерта – суб’єкта оціночної діяльності, який проведе незалежну оцінку майна та за її результатами складе звіт про оцінку майна, пошкодженого в результаті затоплення.

Це необхідно для визначення ціни позову. При цьому  потрібно мати на увазі, що оціночна вартість постраждалого майна може бути оскаржена на суді відповідачем.

В такому випадку судом додатково призначається оцінка та експертиза (будівельно-технічна та товарознавча). Тому особі, постраждалій від залиття необхідно не поспішати  з ремонтом  та не викидати пошкоджені залиттям речі. 

Таким чином, для подачі позову до суду про відшкодування шкоди заподіяної затопленням квартири, в наявності необхідно мати такі документи:                             

- акт про затоплення квартири, бажано з інформацією про причини затоплення;                                                                                                                               

- документи, що підтверджують право власності або володіння квартирою;                                                                                                                                                     

- висновок експерта про розмір збитку (на свій страх і ризик).

Якщо ж ви самі випадково залили чиюсь квартиру, не уникайте контактів із потерпілими. Адже винна і потерпіла сторони можуть домовитися між собою, уникнути судових процесів та зберегти «добросусідські стосунки».

 

 

Усі питання, які задавали криворіжці взяті на контроль.