Головна Всі новини за 2013 рік листопад місяць

Поради споживачам при придбанні продуктів харчування до новорічних свят

Що повинні знати мешканці при купівлі товарів

Дата публікації:29 листопада 2013 р.

1. Застереження мешканцям міста!
Не купуйте товари в місцях стихійної торгівлі!

Мешканці міста повинні знати й пам'ятати: купівля товарів у невстановлених місцях, в умовах, які не відповідають вимогам, у будь-який час може обернутись лихом для покупців і членів їх сімей.

Звертаємо увагу, що Закон України «Про захист прав споживачів» Вас не захистить, оскільки звернення громадян розглядаються за умови пред’явлення розрахункового документу (чеку, квитанції, договору), в якому зазначається дата продажу, найменування суб’єкта господарювання, його місцезнаходження.

Користуйтеся стаціонарною мережею продуктових магазинів або на узаконених ринках.

2. Про обов’язки суб'єктів господарювання
сфери торгівлі продуктами харчування

Суб'єкти господарювання сфери торгівлі продуктами харчування зобов’язані:

  • надати споживачеві достовірну і доступну інформацію про найменування, належність та режим роботи свого підприємства;
  • забезпечити доступ споживачів до торговельних об'єктів без здавання на збереження особистих речей, крім товарів, реалізація яких здійснюється у таких торговельних об'єктах;
  • створити умови для збереження речей споживачів, у разі, коли вхід до торговельного об'єкта з товарами, які реалізуються в таких закладах, заборонено;
  • передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію;
  • під час продажу товару видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі.

Увага! Заборонено продаж алкогольних напоїв, пива, тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років.

Рекомендуємо суб'єктам господарювання сфери оптової та роздрібної торгівлі продуктами харчування
про дотримуватися вимог Законів України «Про захист прав споживачів», «Про безпечність та якість харчових продуктів», Порядку впровадження торговельної діяльності, Правил торгівлі продовольчими товарами, у тому числі на ринках, інших нормативно-правових актів та нормативних документів, та про дотримання належного рівня обслуговування, доброзичливого ставлення до покупців.

Шановні суб’єкти господарювання! Рекомендуємо Вам визначити у Вашому торговому об’єкті відповідальну особу, яка буде приймати та оперативно розглядати звернення громадян-покупців у святкові дні. Також, звертаємо увагу про необхідність забезпечення на видному та доступному місці «Куточка покупця», де повинна бути розміщена Книга відгуків і пропозицій, адреси та номери телефонів органів, які забезпечують державний захист прав споживачів.

3. Про права споживача
при придбанні продуктів харчування

Вибираючи продукти харчування, слід звернути увагу на зовнішній вигляд товару, наявність інформації про виробника, склад продукту, умови зберігання, дату виготовлення, перевірити термін придатності.

Необхідно звернути увагу на цілісність упаковки товару і якщо вона порушена, краще утриматися від покупки такого товару.

При покупці імпортних продуктів зверніть увагу на наявність інформації на зрозумілій мові. Закон забороняє реалізацію таких товарів без надання інформації на доступній для споживача мові.

Чи має право покупець на перевірку якості товару? Споживач має право не тільки на перевірку якості і безпеки товару, але й на первірку міри, ваги та ціни продукції, що придбавається (замовляється). На вимогу споживача продавець зобов'язаний надати йому контрольно-вимірювальні прилади, документи про якість, безпеку, ціну продукції.

Як уникнути обрахування? Для цього необхідно уважно стежити за діями касира. Обслуговуючи покупця товарів касир повинен чітко назвати суму, що підлягає сплаті, суму, одержану від споживача, і покласти гроші окремо на видному місці;

  • оформити розрахунковий документ на повну суму покупки;
  • назвати споживачеві належну йому суму здачі та видати її разом з розрахунковим документом, при цьому паперові купюри і розмінну монету видати одночасно.
Про послідовність вказаних дій необхідно пам'ятати, оскільки деякі касири, користуючись неуважністю покупців, дають здачу в такому порядку: спочатку чек, потім дрібні гроші, якщо покупець ще не відійшов – паперові купюри.

Якщо покупця обрахували, а касир цього не визнає? Якщо покупця обрахували, а касир цього не визнає, залишається лише одна можливість повернути гроші – «зняти касу». У кожному касовому апараті враховуються усі покупки і фіксується сума одержаних від покупців грошей. Якщо касир працював сумлінно, сума готівки у касі і сума, яка зафіксована у касовому апараті, повинні співпадати. Якщо грошей виявиться більше ніж зафіксовано, це і є гроші покупця. Касир не повинен мати особистих грошей на місці проведення розрахунку (в касі, грошовому ящику, сейфі тощо).

Слід пам'ятати, правильність розрахунку необхідно перевіряти на місці, не відходячи від каси.

Якщо під час розрахунку споживач встановить невідповідність ціни товару, що робити споживачу? Якщо під час розрахунку споживач встановить невідповідність ціни товару, необхідно звернутися до керівництва магазину з вимогою зробити відповідний перерахунок. Якщо споживачу законні вимоги відмовляться задовольнити, треба зробити відповідний запис у «Книзі відгуків і пропозицій».

Чи є терміни, у які можна повернути продукт, який є якісним, але придбаний помилково? Постановою КМУ від 19.03.1994 №172 визначено перелік товарів належної якості, що не підлягають поверненню. В цьому переліку є продовольчі товари. До вибору продуктів та їх придбанню необхідно підходити виважено − продовольчі товари належної якості не підлягають поверненню або обміну на інші якісні.

Які права має споживач у разі придбання ним продукту харчування неналежної якості? На жаль, якість продуктів харчування не завжди можна визначити за їх зовнішнім виглядом. Якщо ви вдома виявили, що товар неякісний, слід принести його у магазин, пред'явивши чек. Відповідно до п.8 ст.8 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі придбання споживачем продовольчих товарів неналежної якості продавець зобов'язаний замінити їх на товари належної якості або повернути споживачеві сплачені ним гроші, якщо недоліки виявлено у межах строку придатності та за наявністю розрахункового документу.

Радимо громадянам бути уважними та у разі виявлення порушень правил торгівлі продовольчими товарами, наявності фактів продажу неякісної продукції, письмово звертатися до відповідних органів державного нагляду (контролю). Це дасть можливість здійснити перевірку фактів, викладених у зверненні, без попередження суб'єкта господарювання про проведення перевірки.

У разі необхідності спеціалісти відділу з питань захисту прав споживачів апарату міської ради і виконкому нададуть кваліфіковану консультацію згідно норм законодавства про захист прав споживачів (пл. Радянська, 1, кімн. 115, тел. 493-04-76, прийомні дні: понеділок, четвер з 9.00 до 12.00 та 13.00 до 16.00).

Шановні мешканці міста!

Напередодні новорічних свят побажаємо Вам, щоб 2014 рік став роком здійснення мрій, реалізації всіх планів і досягнення всіх поставлених цілей!

Щиро вітаємо Вас з наступаючим Новим роком та Різдвом Христовим!


Відділ з питань захисту прав споживачів апарату міської ради і виконкому